2011/10/31

vkf 45 - sutotokleves + pumpkin pancake

zizi, koszi a temat (anna sok sok sok ido utan ujra @ vkf \o/)
sutotok-orult vagyok, nem fer hozza ketseg, meg a biciklim is sutotok-szinu

1) leginkabb a sutoben szep barnara sult szeleteket szeretem, nem teszek ra a vilagon semmit
tkp annyira szeretem igy, hogy csak ritkan van kesztetesem a sutesen kivul barmi egyebet kezdeni egy pompas sutotokkel

2) amit azert meg eleg gyakran szoktam fozni ilyenkor, a masik ultimate kedvencem, leveees
a mostani gyoztes verzio igen letisztult vagy csak ko egyszeruve valt "_" a 2 ev alatt miota sutotok-fan vagyok
tenyleg nagyon egyszeru, vszleg ezert is szeretem annyira - tobb zoldsegleves eseteben tapasztaltam pont ugyanezt (pl csicsoka, sparga, zoldborso etc): akkor szeretem a leginkabb amikor alig teszek bele vmit vizen es a zoldsegen kivul = alig nehany iz van a vezer-zoldsegen kivul

sutotokleves
az 1-2 cm-esre felkockazott sutotokot megfozom vizben [so + sok szaraz serpenyoben atpiritott romaikomeny + sok ras el hanout]
ha megfott, a kockak felet kiveszem, tobbit botmixerrel turmixolom
ezutan teszek meg bele tejszint + a kockakat vissza es megegyszer felforralom
a tetejere nehanapjan fokhagymas piritott kenyerkockat is csinalok, vagy megszorom piritott romaikomennyel

3) ezt par napja csinaltam eloszor, tetszik tetszik
maradek sult tok felhasznalasra szuper (egy 2 kilos tok megsutve .. meg nekem is van hogy sok)
ebbol a receptbol indultam ki [fuszereket csokit es cukrot azonnal elhagytam, aranyokat lisztet modositottam ..]
sokakkal ellenben en szeretem a cupos recepteket, ezt is igy hagytam
1 cup = 250 ml as usual [ja, cseszenek nem szeretem forditani, kaves- meg teascsesze sokkal kisabb; bogrenek se, azt meg ilyen hasznalatban valahogy kicsit benanak erzem, fogalmam sincs miert]

sutotokos amerikai palacsinta
[fel cup langyosnal nem melegebb sult tok pure, ~1 cup tej, 1 tojas, 1-2 ek olivaolaj, 1 ek almaecet]-et osszekeverek egy talban
belekeverek [1 cup teljeskiorlesu liszt, masfel tk sutopor, egy csipet so)-t
szaraz serpenyoben sutom meg a tenyernyi palacsintakat

onalloan remek, de koret is lehet siman (mint egy krumplifank, pl tejszines gomba melle)
kiprobaltuk mindenfelevel: a mango pickles nyert, tejfollel + sajttal is nagyon szerettuk, mezek es lekvarok is szuperjol illenek hozza
persze valojaban barmi massal is, pl marmite vagy nutella, whatever you like ..

*)
ahogy tapasztaltam, a reszelt sargarepas illetve a fottkrumplis receptek igen jok sult tok purevel, pl repas sutik es krumplis purek
fuszeres sutotokpuret is sokat csinaltam egy idoben, olivaolajjal szaritott paradicsommal kapribogyoval piritott fokhagyma olajaval, piritosra is meg koretnek is birtam

sutotok FTW

No comments: