2012/09/24

piac utan #1

szombat este szuper dumalas vorosvarral, utana ejjel quiche-t sutottem
az a helyzet h pompas lett, nagyon szerettuk cs-vel
porehagymas gombas quiche
michel roux pâte brisée tesztaja: 250 g liszt, 150 g vaj, 1 tojas, so, cukor, 1 ek tej
toltelek: [4 kis / 2 nagy szal porehagyma kis rozeval vajban megparolva, 100-150 g piritott csiperke] + ra [250 g turo, 2 tojas, fel dl tejszin] + tetejere fustoltsajt
jo lett volna meg egy kis csaszarszalonna vagy esetleg a tetejere bacon
mult heten ugyanezzel a tesztaval almas-kortes pite
tetszett h cukor csak annyi volt benne ami a tesztaban, tehat ~ 1 ek
a diot cs torte kalapaccsal, remsegesen lassu volt igy nem sokat tettunk ra
ilyen jo diot evek ota nem ettunk !! mamitol hoztam el egyszer, mondta hogy mar csak azert nem dobta ki mert a madaraknak ki szokta tenni, fogtam a fejem, mondtam szivesen elhozok egy kis zsakocskaval hatha annyira azert nem rossz..
almas kortes pie
1 adag pâte brisée teszta
ra 3-4 kis szeletekre vagott edes gala alma, 2 nagyon aromas ledus edes korte, egy marek dio
piac utani konkret tervek:
- 2 pompas padlizsan ==> muszakat kene csinalni belole, mar miota tervezem!
- egy kis fej nagyonzold kelkaposzta fele ==> fozelek krumplival komenymaggal fokhagymaval tejjel, egyik nagy kedvencem
- zoldparadicsom ugyan csak nehany szem, de szeretnek sult zoldparadicsomot is csinalni meg mini adag lekvart is, sose ettem meg zoldparadicsomot, tiszta izgalom {sot a filmet se lattam meg de mondtam cs-nek h keszuljon lelekben mert romantikus de nincs mese meg kene neznunk}
- 5 kg paradicsom, fele befozos fele lukullusz + vettem mellejuk tobb szal piros csilit is ==> alapbol lekvart szerettem volna de nem lett 10/10es az elso kiserleti adag ugyhogy most ugy velem inkabb chutney-t fozok beloluk
- kecskesajt ismet hortigektol, csak emiatt is kepes vagyok bemenni a varosba, odavagyok attol az erett kecskesajttol
kostolgatas es vasarlas kozben megkerdeztem, hogyan taroljam a sajtokat [ez a maniam, fogalmam sincs mit hogyan kene jol tarolni, kenyeret kolbaszt sajtot zoldseget etc]
mondta hogy kamra pince lichthof, mondtam leven panel ezek egyike sincs, sztem csak a huto jatszik
erkelyt kerdezte meg de mondtam h mihelyt esik nedves es peneszes lesz az egesz, igy belattuk hogy tenyleg csak huto marad: hutobe csak siman papirba tegyem, az lesz a legjobb a sajtoknak
- persze mas sajtok is (szinten toluk), csak nehany falatnyi darabok, komenymagos sajt dios sajt vorosboros sajt ==> ezekkel aztan semmi egyebet nem szeretnek csinalni mint megkerni cs-t hogy nyissa ki a bort + kozben keresek vmi szep kortet almat szolot; mar most lehet tudni h jo este lesz, ugrabugralok majd oromomben a sajtoktol ahogy szoktam "_"
- sot hogy a tejfolrol beszelgettunk (kaptam kostolot, ejj nagyon jo volt), vegul vettunk egy kis adag vajat is ==> sutnom kell majd vmi kenyeret hogy legyen mihez enni, igazan szuper egy vaj! [vagy majd sutoben egyben sutott krumplihoz meg a grillezett kukoricakhoz, ooo de jo lesz]
- ugy 30 dkg picike paradicsom ==> ezek le fognak gurulni a torkomon az elso adando alkalommal
- afonyas joghurt ==> egyik pillanatban majd megiszom, tele lesz vele a hasam par oran keresztul

nem piacrol:
- fuge, sok sok torok fuge ==> egy-ket tepsi suti fulig ero vigyorral, meg par kis uveg lekvar v chutney, erre vartam egesz nyaron de csak egy szemet ettunk cs-vel, hat most ehetunk vidaman, annyira odavagyok a fugeert; lehet irok majd egy kulon bejegyzest az otletekrol, a vegen magamat ismerve szemenkent mas es mas modon fogom felhasznalni oket, hehe
- creme faiche, csak egy fel poharka kimerve ==> annyi mindenbe volna jo h el kell dontenem surgosen mi is nyerjen majd, eselyes h a fugevel fogjuk megenni [meg a korulrajongott rozmaringmezecskemmel]

alapanyagok kevesbe konkret tervekkel:
- 2 kis sutotok, egy sima a paradicsomos sractol meg egy bio hokkaido ==> valamelyikbol jo lenne megint kecskesajtos zsalyas rizotto, az multkor elekepszto volt, igazan odavoltunk tole mindketten (raadasul a sajat zsalyacskammal, olyan jo par zold level anyjanak lenni)
- 4 cso kukorica ==> siman grillezve is pompas (kis vajjal), de a nyari kedvenc levesemre is van esely (chowder, tejjel jalapenoval kapribogyoval), sot egyszer csinaltam puliszkat is ugy h kb a fele friss fott kukorica volt, nagyon szerettuk (tejfolos gomba melle)
- a bio szekcio: 4 szem sargaheju krumpli, 1+2 szem almacska, par furt szolo (meg a hokkaido)
- repak cukkinik a zoldfuszeres oregtol, ha a repakat lereszeli cs lehet vegre ujra sutok edes repas kenyeret, csodas recept, le kell majd irnom valamikor; a cukkinik meg olyan kis zsengek, az ev vszleg utolso gyonyoru kis cukkinijei, vmi nagyon jot kene kitalalnom beloluk mielobb
- ceklak, egy csokor bebicekla zsenge levelekkel, persze szuper kapros ceklalevest csinaltam nyaron de most nem vagyok jeghideg savanyu levesre; egyszer csinaltam egy ceklas browniest, az mondjuk szuper volt; a leveleket vszleg csak megparolom, szeretem pont ugy megcsinalni mint a spenotot szoktam
- par szem szilva, nem vmi nagy eresztes de megint kenytelen voltam venni egy keveset, u know
- van par szem ajandek jalapenom

persze annak fenyeben h leginkabb csak magamnak fozok, ez viccesen nezhet ki
vszleg a heten mar nem vasarlok szinte semmit, pont ahogy szoktam, max 1-2 kiflit de sokszor azt se, meg tejet tejfolt, illetve a sutikhez tesztakhoz vajat ha sutni szeretnek vmit

No comments: