2007/05/16

hummusz

sikerult, felre volt teve [cs telefonon beszelte meg veluk, mint megtudtam]
de meg volt 2 doboz [a mienken kivul], amikor ebed utan mentunk
kemeny, most is jo hamar eltunt a vszleg nagy adag
amugy azt mondtak, penteken lesz ujra
persze egyelore kulonosebben nem izgat, a hutoben ott all a fel kg minusz nagyon keves, amit muszaj volt hazaerkezeskor azonnal megennem

ugyan tv3 volt olyan kedves, es megirta, h hogy kell pitat sutni, most eltekintettem ettol
a konyha nincs olyan allapotban: gyakorlatilag nem nagyon lehet odaferni a sutohoz - meg rendben sem, hat meg most..
de majd otthon feltetlenul sutunk, anyukamat is jol beinditottam ra
szoval vegul ugyanabban a boltban vettunk egy 10es csomag pitat
kar, h nincs itthon se uborka, se paradicsom, se hagyma, se savanyu uborka, se lilakaposzta, mert ha ezek mind lennenek*, tudnek olyat csinalni, amilyet a hummusz barban szoktam enni [csak en falafelt is szoktam enni benne]
viszont holnap megprobalok vmelyik piacra elmenni, es akkor lesz minden
azert asszem, ezek nelkul is jot fogunk vacsizni, pl olivabogyo van, az is kiraly lesz hozza

* ez kicsit olyan, mint az orsonban olvastam kiskoromban: ha volna sonkam, sutnek sonkastojast, ha lenne par tojasom

2 comments:

Fecho said...

A hummuszt nagyon könnyü otthon elkésziteni. Az egyetlen trükkös része a ledarált szézámmag-vaj, a TAHINI. Ha az nem kapható a szir boltban (bár feltételezem, hogy igen), akkor egy turmix gépbe kell egy csészényi magot beleszórni és addig turmixolni, amig olajos pasztává verödik szét.

Itt van a recept:
Egyszerre beleraksz a turmixba 40 deka puhára fött csicseriborsót (fehérbabbal is finom), fél deci friss citromlevet, fél deci vizet, egy deci tahinit, 2 cikk fokhagymát . Ezt addig darálod, mig szép sima masszát kapsz. Ha túl sürü, lehet még vizet adni hozzá. Akkor utánnaizesited még sóval, esetleg még több citromlével, és aki szereti, lehet egy kis kumint (keleti köményt) is tenni bele.

anna said...

kosz a receptet, majd kiprobalom
regebben mar probaltam, de annyira jo egyik se lett, mint a szir
amugy mar regebben vettem tahinit, de meg nem nyitottam ki
feherbab nagyon kiraly otlet, en meg csak sargaborsoban gondolkodtam, bar a piacon van csicseriborso mindig
feherbab, ez nagyon tetszik!!