2009/05/31

vkf 25 - csalanos krumpli

a leves vkf kapcsan irtam arrol, h amikor az egesz vkf indult, a jatek elolvasasa es felfogasa utan azonnal gondolkozas nelkul ugrott be 2 tema
nyilvan arra gondoltam h huu ha egyszer en kaphatnek meg egy kort blablabla
szoval az elso megvalosult alom-temam a leves volt, a masodik meg ez, a krumpli
egeszen jolesik a szivemnek h mindket anna-alom-tema kerek fordulos lett "_"

a krumplirol most nem irok semmit, egyszer mar leirtam h milyen hihetetlenul szeretem, barmikor barhogyan jolesik, sztem uberelhetetlen dolog
a bejegyzes veget azert berakom ide is, szuper erdekes felvetes 2 krumpli es a lokalis boldogsag kapcsolatarol:

[kozben azon jar az agyam, eleg vicces h 2 krumplibol indultam ki, volt egy kazal kimondott es kimondatlan tervem veluk, legalabb 5-6 kanal tokjo sos dolgot ettem beloluk, marmint vajjal tejfollel osszetorve meg liszttel, kicsit jol is laktam, es most meg 3 szupernek igerkezo makos is lett belole, sot majdnem egy leves is holnapra
nem is tudom, kell-e tobb mint 2 krumpli a lokalis boldogsaghoz]
sokakkal ellenben en nagyon sokszor eszem ugy h a krumpli maga a foszereplo, hehe koszonheto ez annak is h meglehetosen egyszeru kajakat szoktam csak csinalni
nagyon ugy nez ki, sosem fogom megunni



csalanos krumpli
szedtem 2 marek csalant [gumikesztyu]
lereszeltem 5 kis krumplit, egy fel repat es egy fel hagymat, tettem hozzajuk 1 tojast, valamennyi zabpelyhet, tokmagot es sot
a csalant leforraztam, kicsit felvagtam, hozzakevertem a tobbihez
a tesztabol evokanalnyi adagokat sutottem meg forro olajban
tejfollel ettem, mi massal ettem volna..

ilyesmit amugy nagyon sokszor csinalok, egyik kedvencem
ez persze csak az alapverzio, van hogy teszek bele spenotot vagy brokkolit vagy gombat vagy sajtot vagy almat vagy nigellat, mindig amim + amilyen kedvem eppen van
tejfol helyett meg sokszor creme fraiche-sel vagy korozottel eszem
sokszor hidegen, sokszor melegen

No comments: