2009/02/09

viktor + gasztro



naszoval itt volt viktor a hetvegen



hozott nekem mindenfele nagyon kedves dolgot, pedig nem is tudta, mennyire eves-centrikusan mukodik alapbol az agyam: egy svajci joghurtot, egy darabka nagyon finom sajtot, csokit csokit [femdobozos lindt, szalaggal atkotve], az utolso lilahagymajat amit meg anyukaja muncheni kertjebol vitt legutobb magaval svajcba, egy uveg csodaszep katicas bort a szomszedjaban levo bortermelotol [igazabol kezdtem ugy erezni h ilyen szep bort meg nem is lattam soha, annyira tetszik], egy csomag egesz fahejat de az vegul veletlenul nala maradt, egy kis zacsko szerecsendiot a fozesehez [tokjoo, sosem volt meg egesz szerecsendiom, hat most mar van]
[meg hozott par nem gasztro dolgot is, pl egy fenykepet meg akkorrol amikor megismerkedtunk [kb azota nem lattuk egymast], elkepesztoen fiatal vagyok meg rajta, hosszu hajjal nagyon vidaman, tok vicces]



foztem neki pentek este, vegul csak kitalaltam, mit
csinaltam szuper krumplis lepenyeket, olyasmit mint legutobb magamnak, de ezek jobbak lettek
lereszeltunk 4-5 nagyobb krumplit, 1 nagy sargarepat es 1 hagymat, tettem bele 2 tojast, valamennyi lisztet, egy marek magot [tokmagot fenyomagot es napraforgomagot] meg sot, sztem mast nem, aztan szep piros lepenyeket sutottem ezekbol
csinaltam melle tormas halat:
a lilahagymat amit anyukajatol hozott, meg egy voroshagymat felkarikaztam, kicsit sutogettem, aztan ratettem 2 szelet felcsikozott mirelit tengeri halat, megsoztam, aztan megvartam ameg majdnem kesz a hal, akkor ontottem ra kis tejszint, meg raktam bele jo sok tormat, es kicsit meg otthagytam a langon h besurusodjon
nagyon finom lett az egesz, mindkettonknek izlett, meg is ettuk majdnem az egeszet
megittuk melle a katicas bor felet is, a masik felet meg meg este dumalas kozben
kozben csinaltam neki egy mini repatortat is:
az elozo napra csinalt torta tesztajabol [amit majd meg vmikor leirok] felretettem egy egesz kicsit, azt megsutottem, olyan 15-20 cm-es lett szoval tenyleg nem volt sok
osszekevertem egy fel sajtkremet kis citromlevel meg mezzel, azt tettem ra
meg meg mazsolakat szortam a tetejere, sajnos viktor keson kapott eszbe, viragot akart csinalni a mazsolakbol de addigra mar telepottyoztem az egeszet, szoval vegul maradt kaosz-mazsolapottyos

szombat reggel sutottem magunknak negyed kilo lisztbol 6 pici zsomlet nigellakkal, finomak lettek, a felet meg is ettuk [viktor 2t, en 1et] sajtokkal meg sonkaval meg tormaval, meg csinaltam bananturmixot meg feketeteat meg vettunk meg penteken narancslevet, azt is ittunk
[nem veletlenul reszletezem ennyire, h pontosan mit reggeliztunk]

aztan elmentunk setalni a varosba meg inkabb a rajnakikotobe, jo hideg volt meg esett az eso
6 korul ertunk haza, 8 korul kezdett fozni viktor
en kicsit ehes voltam, meg hazafele mondta o is h jo lesz fozni, mar ehes
aztan elkezdett fozni es aaaaaa egyszer csak eleg rosszul lett, neztem is, h hogy eltunt, majdnem elajult hofeher volt meg ilyenek, lefekudt, aztan uuuh felvetodott a magatol ertetodo kerdes h evett-e eleget es oo ooo nyilvan nem merthogy reggel ota nem evett semmit mint ahogy en se csak nekem ez total normalis neki meg nyilvan nem
eeh, ez a tok pasi nem szolt h ehes, mondta h neha eszebe jutott de olyan jol dumaltunk h aztan mindig elfelejtette, nyilvan total leesett a vercukra, fogtam a fejem, mekkora gasztro-beeges h szo szerint ajulasig eheztetem a vendegemet, aztan gyorsan beletoltam 2 csokit, 1 pottyos zsomlecsket meg reggelrol, egy teat, egy banant meg egy pilotakekszet, utana huh szep lassan magahoz tert, mar ki is jott a konyhaba hozzank
onnantol 2percenket megkerdeztem h nem ehes-e de komolyan nem ehes-e "_"

viktor vacsoraja amugy amit o fozott meg kicsit en miutan az agybol kiadta az utasitasait, tokjooo lett
vegul 6-an voltunk: mary, bimal, zsolt, samuel, viktor meg en, nagyon jo kis vacsora volt
bajor huspogacsak
fel kg daralt husba vagtunk hagymat, volt benne 2 tojas meg 1-2 beaztatott minizsomle, so, meg szerecsendio, ezekbol kis pogacsakat csinaltunk aztan megsutottuk

krumplisalata
megfoztunk kb 1 kilo felkockazott krumplit, aztan kihutottuk az erkelyen
foztunk 2 tojast is amit viktor felkockazott
aztan egy talba beletette ezeket, melle valamennyi felkockazott hagymat, felkarikazott savanyuuborkakat, egy csokor felkarikazott retket, egy feldarabolt paradicsomot es egy fel felcsikozott kaliforniai paprikat
aztan tett ra sot, citromlevet meg egy keves majonezt
nagyon jo kis salata lett, finom savanykas, tetszett nekem nagyon
kozben mary is fozott valamit, semmi extrat amugy: valamennyi mungobabot megfozott, a vegen tett bele par karika sargarepat meg egy felvagott hagymat, sot, meg sok csilit
egyutt ettuk meg ezeket, fozes + eves kozben megittunk 3 uveg bort [voros, roze, feher sorrendben], utana meg a minitorta veget is megettuk



hu, tok gaz, csak vmi remsegesen rossz fenykepet sikerult csinalnom, sokkal jobban elveztem a vacsorat minthogy a fenykepezesre figyeltem volna, egesz hetvegen kb 6 kepet csinaltam, szoval a vacsorarol is csak egy szornyen rossz sikerult, de azert beteszem ide

vasarnap reggel mar nagyon vigyaztan h viktor egyen, hahaha, meg csinaltam neki szendvicset is az utra, 2-t akartam de csak 1et kert, sot a kolbaszom egy reszet is neki akartam adni, ugyis nagyon izlett neki meg megnyugtatta volna a lelkemet h van nala vmi tapanyagban gazdag kaja es nem fog ehenhalni neuchâtelig, de nem vitte el
azt mondta h szte elobb fog meglatogatni ujra minthogy megennem a kolbit

No comments: