2009/04/19

köfte cemtol

ma eleg keson keltem fel, aztan meg olvastam, vegul mar majdnem ehen haltam mire felalltam es kimentem a konyhaba
fozni akartam, de gondoltam mielott nekiallok kell egy bananturmix, az mindig jo es mar napok ota nem ittam, csoda h meg elek
hala egnek fel-ala maszkaltam, igy meglattam h vki all az ajtom elott: cem lejott hozzam, kopogott en meg nem nyitottam ajtot, epp elmenni keszult
meg jo h meglattam, a konyhaba nem jott volna ki magatol

kerdezte van-e kedvem nemsokara koftet enni
mondtam heeeh, meg jo "_"
kerdeztem van-e kedve browniest enni
mondta meg jo, remeli a gyomranak se lesz rossz "_"
felhivtuk alexet is, de neki most van husvet [ortodox], epp templomba indult, azt meg nem tudta, este raer-e
[uzentem neki h ne felejtsen el 2 villat hozni ha jon, de vegul nem jott]

megdumaltuk a reszleteket, szinte semmi edenye nincs, mondta h szuksege lesz vmire amiben keverhet meg reszelore meg tanyerra amibol enni tudunk meg villara
mondtam a villa kicsit necces, nem is ertette mit uzenek alexnak, hat most elmeseltem neki + meg is mutattam a villaim maradvanyait, fogta a fejet, mondta maskor ne menjek kozveszelyes orultekkel piknikezni eleve hogy jutott eszembe pont alexszal pikniket csinalni, tiszta szerencse h meg elek "_"
aztan elment boltba



kesobb lejott egy nagy talcaval, volt rajta mindenfele
a hust benyomta egybol a melyhutobe
aztan elkepeszto vigyorral a fejen felhuzott egy par gumikesztyut, mondta h nem szeretne h hagymaszagu legyen egesz nap a keze, meg eleve igy csinaljak a profik ha esetleg nem tudnam



kozben elmondta h meg sosem csinalt am ilyet
mondtam h ezt az eloszorfozest mar alex is eljatszotta velem, semmi para, az o foztjetol jobban aggodtam mint ettol, mondta is cem h megerti, bar igy is jo bator vagyok h mindenfele bruderek fozocskeiben reszt merek venni
aztan elkezdett hagymat hamozni, eleg kemenyen leszedte a kulso hagymareteget is, hahaha
mondta h igazabol nagyon szereti a fozest bar nem tud fozni semmit, de ugy az egeszet nagyon szereti - ahogy ismerem ez kb azt jelenti h szereti amikor keszul vmi finom kaja meg ha netan o csinalja / benne van a keze akkor az egesz meg sokkal jobb
hozott par gerezd fokhagymat, mondta h azt nekem kell megcsinalni mert fogalma sincs, mit kell csinalni vele ==> meghamoztam oket
elkezdte lereszelni a 3 fej hagymat, folytak a konnyei



aztan elkezdtuk osszerakni, o iranyitott, en tettem bele ezt-azt
gelb, rot, olivenol, blablabla

kozben elmeselte az egyik kedvenc etelet, vmi egeszben sult padlizsanokat fel kell metszeni, daralthust kell tenni bele, ugy meg kicsit sutni, aztan paradicsommal megenni
mondtam, ha megmondja mi ez, keresek receptet aztan siman megcsinaljuk, de mondta h ez nagyon bonyoult kaja am, mondtam h ne parazzon, megprobaljuk, tudjuk mindketten milyen bator vagyok
most hogy otthon volt a rossz gyomra miatt, csinalt neki az anyukaja mert tudja h ez a kedvence, asszem cem nagy anyukakedvence lehet
[kesobb megkerestem, talan a Karnıyarık-ra gondolt]



szep lassan osszeallt a kofte
azt mondta, ehhez ero kell am, ezert van h a ferfiak sokkal jobbat tudnak csinalni mint a nok



addig kell gyomoszolni a hust ameg mar felemeled es nem esik szet ha ugy fogod h tkp leszakadhatna az alja
[asszem a keprol erthetobb mint ahogy most leirtam, hehe]
megcsinalta es nem esett szet, lathatoan elkepesztoen buszke volt magara



utana elkezdett rohogni, azt mondta ugy is ki szoktak probalni, h feldobnak egy darabot a plafonra es ha ottmarad akkor mar jo "_"
akkor en is elkezdtem rohogni
nyilvan megcsinaltuk
nyilvan ottmaradt
lehalasztuk es kidobtuk
persze olyan is maradt a plafon, de cemet se igazan erdekli h esetleg sirvafakad majd ettol vmelyik stocksprecher, a hofeher falon egy szep kis torok rozsaszin folt



aztan nekiallt csodas kis lapos kofteket formazni belole
mondta, szoktak szogletesen is, akkor mas a neve
meg ha lett volna paradicsomszoszom akkor azzal csinalta volna, ugy is van vmi masik neve
de nem volt paradicsomszoszom, ajanlottam h keresek a szinten, vkinek csak van, de mondta nem olyan fontos, tokjo lesz igy is
[persze olyan sok lett h mondtam, fagyassza le oket
tok bejott neki az otlet, 10et el is tett gondosan]




megsutotte a 25 euroert vasarolt szuper tefal serpenyojeben
mondtam ez annyira kiraly kis serpenyo, ebben csak remek dolgokat csinalhat, mondta is h szeretne ha mar ennyi penzt kiadott ra
kozben betettem 2 kis bagettet a majdnem kesz mogyoros brownies melle sulni, kesz is lettek pont idoben



cem kofteje
kb 40 dkg daralt marhahust akart venni a torok hentesnel de nyilvan 80at kapott
[mondtam is neki, azt hittem a torokok tudjak mivel lehet elharitani h mindenbol 2szer annyit kapj mint amennyit kertel, de ugy nez ki, nem tudjak ok se]
berakta a nagy zold keverotalunkba [amit ahelyett vettem a szintnek amit zsomlesuteskor osszetortem]
belelereszelt 3 hagymat
felvagta picire a 3-4 kis gerezd fokhagymat amit en hamoztam meg, azt is beletette
aztan az utasitasai alapjan szortam bele romai komenyt [Kimyon (gelb)] es cayenne borsot [Toz Biber (rot)] [idezet a levelebol], meg kis zsomlemorzsat [persze valojaban nemet panir-cuccot, de mondta h alapbol kenyerbol kene csinalni]
vegul ontottunk meg bele kis olivaolajat [en ontottem, o figyelte]
aztan sokaig dolgozott vele
a vegen a plafon-teszt utan kesznek nyilvanitottuk a kevereket
megformazta a szep kis kerek huspogacsakat, es egesz keves olajon megsutotte oket
frissen sult [bolti elosutott] bagettal ettuk, zoldteat ittunk melle

ooo ooo
nagyon finom volt, nade tenyleg
de ugyes pasi ez a cem

utana megettuk a browniest is, nagyon orult neki
kozben befutott meglepetesnek sugar meg andris
idovel leult hozzank dominik is a jofoiu stocksprecher [nem emlitettuk neki a plafonon a koftet]
evett a sutibol a vietnami srac is
ja persze mary is meg samuel is, aztan rohantak vissza focimeccset nezni
el is fogyott a suti, tokjo
jokat dumaltunk mindenfelerol
[vallasokrol issamrol ghassenrol [aki total ugy nez ki szemuveg nelkul mint egy einhörchen "_"] arabokrol torokokrol
rodostorol meg rakoczirol meg mikes kelemen eszmeletlen vicces leveleirol
magyarorszagrol + a szomszedos allamainkrol pl romaniarol meg ukrajnarol [meg h alexszal ha dumalok persze szeretjuk egymast de megis ha felvetem h in dem ehemaligen ungarn akkor azert egybol felkapja a fejet h ugyan miert is blablabla]
meg nemetorszagrol isztambulrol villamosokrol metrokrol boszporuszrol szulejmanrol es a torok hodoltsag korarol nalunk
meg hogy alapbol nem is voltak muzulmanok a torokok es azsiabol jottek oda aztan azok lettek
meg h szerelem szeretet 2 dolog es nemetul kinlodas egy csomo mindent elmondani mert hianyzik egy rakas szo ami kene es a torok a legjobb nyelv napersze
meg h nalunk voltak szovjetek es ez jol bekevert az orszagnak pl vallas tekinteteben es az azota is csak kinos mellekes kerdes es mindeki log a levegoben
meg arrol h ongyilkossagokban milyen kemenyen elol all magyarorszag de alkoholizmusban se hatul van
meg h mekkora gyokertelen szomoru helyzet ez a nemetorszagi torok let foleg azoknak akik mar itt szulettek, se ez se az sehova se tartoznak sehol sincsenek otthon sehol semmi
meg h itt nem sut a nap es a padlizsan se olyan izu mint napsutes alatt]
szuper este volt, szeretem ezt a cemet nagyon

ja, az elobb valaszolt az e-mailemre [par felvetodott kerdes kapcsan kuldtem neki nehany linket]
mokas mokas levelet irt, kedvenc mondatomat kiemeltem
holnap voroslencseleves, dejolesz

hallo bruder,

ja ja ja ja ja .
du darfst alles machen was du willst =) ich hoffe dass ich sehr berühmt in Ungarian werde.. die gewürzen heissen Kimyon (gelb) und Toz Biber (rot)...
du brauchst nicht zu danken für köftes... wie gesagt, obwohl ich nicht so gut kochen kann, mag ich kochen. wenn du immer Geschire spüllst kann ich gerne viel ofter kochen. sogar morgen kann ich die rote linsen-suppe kochen, wenn du auch lust und zeit hast. bis spater...

Grüsse von 6. Stock

Cem

2 comments:

mama said...

jó kis este, jó kis poszt. csináljatok muszakát, azt biztos szereti cem is és nem is nehéz .
puszi, mama

anna said...

wow, ez jo otlet, majd csinalunk
meg tuti csinalok neki torok tejberizst, azt mondta is h szereti meg egyszer mar csinaltam b-nek [bp-n] es kiraly lett

marha kivancsi leszek ma a voroslencselevesre, 5 korul jon, irta
remelem jo lesz, nagyon remelem..