2008/12/03

nemet adventi edessegek

van egy olyan oram, h german today
nem akartam felvenni, mert kb el tudom kepzelni, h milyen az elet nemetorszagban, nyilvan ez inkabb mary-nek [kenya] meg amernak [pakisztan] erdekes
aztan vegul megis elkezdtem jarni ra, mert megtudtam, h otthon be lehet szamittatni tarstudnak, ami nem rossz
egesz erdekes ora, jobb mint amire szamitottam
egy nagyon kedves nemet no tartja

ma mindefele nemet adventi meg karacsonyi szokasrol meg kajakrol volt szo

ettunk ezt-azt:
-- hozott mindenkinek egy mini csokimikulast, azt nyilvan pikk-pakk megettuk
megdumaltuk a szokasokat:
a franciaknal van vmi szamar, akinek repat meg tejet kell otthagyni, es akkor tole kapjak az ajandekot
a cseheknel meg a krampuszon es mikulason kivul van egy angyal is, mokas
es vkiknel aki rossz, az krumplit kap; meg is dumaltuk, h az nem is olyan gaz, siman meg lehet enni
-- aztan kaptunk lebkuchent, elmeselte h nurnberg, mindenfele magvak meg szaritott gyumolcsok meg mez meg fuszerek, meg mindenkinek sajat titkos recept, ..
kerdeztem, nem tudja-e h miert mindig 7 es raadasul az egyik forditva, de nem tudta
-- aztan kaptunk stollent, meg elmeselte h drezda, sok cukor, mazsola, gyumolcsok, marcipan, vaj..
[na ez megviselt
eleve nem akarok iden karacsonyt meg ilyeneket, de mar maga a stollen is eleg para: evek ota mindig egy pluszos stollent hozott nekem cs-hez a mikulas
amikor eloszor hozott, meg egyikunk se tudta, mi az, csak azt h uh nagyon jol nez ki
amikor itt meglattam a boltban oket, eeeh
erre a tanarno pont plus-osat hozott
a leges legkisebb darabot vettem ki, azt is epp eleg rossz volt megenni]
-- utana meg ettunk spekulationst is, fuszereset, azt nem szeretem tulsagosan
ettem mar regebben vajasat meg mandulasat, sztem messze a vajas a legjobb

aztan persze meselt meg csomo mindent:
-- elmeselte h eszakon ahol semmilyen fa nincs, mert homok meg tengerpart, ott vmi rudra tettek 4 kisebb botot keresztbe, az volt a karacsonyfa, hehe
-- meg elmeselte h az erchegysegben mikor mar nem volt palya a banyaszas, nekialltak fa karacsonyfadiszeket gyartani, es a multrendszerben nem lehetett kapni ezeket nyugaton, miutan az a telepules, ami leginkabb csinalta, keletnemetorszaghoz tartozott
-- meg hozott egy sztem rem idiotan kinezo fa diszt, aminel a gyertyakbol felszallo meleg forgatja a propellert vagy mit fent, lent meg ott egy betlehem; haaat engem ez nem hozott lazba "_"
-- meg elmeselte, milyen irdatlan sok karacsonyi vasar van
[itt is van par, de meg nem mentem el megnezni oket, nem olyan fajta vagyok, aki kulonosebben beindulna ezektol, meg hetvegen megyek 2be is, heidelbergbe meg stuttgartba]
-- meg azt is h eredetileg zold volt a mikulas ruhaja csak a coca cola propaganda hatasara atvaltozott pirosra
-- meg megbeszeltuk h regen karacsony elott is volt 40napos bojt, ami pont marton napkor indult, ezert meg egy utolso nagyot ettek, es eselyes h pont azert libat, mert ezzel megsporoltak, h egesz telen etessek az allatot
es itt a lilakaposzta mellett zsemlegombocot esznek hozza, eszakon meg krumpligombocot
-- meg h miert dec 25 lett karacsony, mikor nem lehet tudni h ejfel elott v utan szuletett

szoval csomo mindenrol volt meg szo, mikozben ettunk
jo kis ora volt

No comments: