2010/12/21

mindig teazok

reggel is delben is este is, folyamatosan
most is, magamra teritettem a kedves csikos malmöi takaromat es forro harsfateat iszok
majdnem mindig forrot, telen is nyaron is, olyan lettem
nem is nagyon utazok sehova ugy h ne legyen nalam nehany zacskoban tea, jol is szokott jonni altalaban

regesregen amikor rakaptam a teazasra, masfel kanal cukorral es egy par csepp citromlevel eros ceylonikat ittam
a cukor mennyisege szigoruan monoton csokkent, par ev alatt lement kereken nullara
[ezzel parhuzamosan a kaveban is, kavet mar egyaltalan nem tudok edesen meginni, teat vegszukseg eseten igen de ejj, nagyon rosszul esik]
a ceyloni tea maniam sok evig tartott, csak azt ittam, mast nem nagyon

aztan nemetorszagban ahogy a lelkem megbetegitette a gyomromat is, kenytelen voltam leallni a feketeteakkal, atalltam a zoldteara + a kedves a baratnom altal kuldott herbaria nyugtatoteara
akkortajt a feketetea csak ritka ajandek lett magamnak
[emlekszem h meg is bantam amikor
karacsony utan vaganysagbol 2 bogrevel ittam egyik nap, ereztem a gyomromon h itt meg nem tartok; akkor persze kavet se ittam semennyit]

szep lassan rendbejott a gyomrom, hala alexandrunak, milyen sok jokedvu vacsorank volt az alatt a fel ev alatt
teak maradtak, leginakbb zold + nyugtato, de azert kozben kicsit a feketeteak meg a kavezgatas is visszajott, alex kedves volt, vett hozza egy doboz feketeteat csak miattam, o azt soha nem ivott
szerettem h az egyik kedvenc boltomban, az orosz boltban igen olcson szuper szalas dilmah ceyloni tea volt, uuu de orultem amikor a gyomrom miatt mar ihattam ujra

ahogy hazakoltoztem, elegge visszaszoktam a zoldteara meg a nyugtatoteakeverekre, sztem feketet akkoriban nem ittam sokat, ismet nem volt oke a gyomrom

aztan amikor most tavasszal elvitt magaval egy ember angliaba, egesz kemeny fordulatok tortentek
egyreszt egy szempillantas alatt teljesen visszaszoktam a feketeteara, masreszt eletemben eloszor tejjel ittam, citrommal tobbe soha
es nem ceylonit hanem angol teakat
azota igen komoly a helyzet, egesz sokat iszok, tenyleg egesz sokat, kisse aggaszt is h nem lesz-e bajom ennyi ilyen eros teatol
[amikor utrakeltunk finnorszagba, a legelso amit becsomagoltam, 2 bogre, soksok tea es a kedves atlatszo vizforralom volt; tartom h ez volt az egyik legjobb otletunk h siman vigyuk el ezeket; ha az autocskat nem tortuk volna teljesen ossze egy balesetben nemreg akkor epp most vettunk volna bele szivargyujtos vizforralot [nem, nem lett bajunk szerencsere; lehetett volna]]


most tavolrol se annyira egysiku a tema mint regebben
- idonkent iszok a dilmah ceylonimbol, a mult heten pl a lucanapi gombocfozes kozben karibi rummal iszogattuk a lanyokkal
- a zoldeket is nagyon szeretem, pl egy csesze genmaichatol barmikor csak veszem a levegoket, ugy szeretem
- most is szoktam nyugtato teat inni; este ha este teazhatnekom van, adodik, ugy szeretem a herbaria kevereket
- szoktam mas gyogyteakat is tolni -- vicces, amikor egyik alkalommal ettem egy falat harsmezet, ugy ereztem muszaj megkostolnom a harsfateat [gyerekkori emlekeim szt nem szerettem], lakotars#2 pont akkor vett valamiert es csinalt nekem is egy bogrevel, abban a pillanatban megszerettem, azota azt is szoktam inni eleg sokszor, de cickafarkat is idonkent, meg szazevente egyszer csalant vagy kamillat
- earl greyt is iszok idonkent, az mondjuk ahogy utanaolvastam, totalis szentsegtores h en azt is tejjel iszom, nemtom honnan ez a perverzseg bennem, nekem ugy izlik
- na meg mary mindig csinalt kenyanische tee-t, lenyegeben olyan volt pontosan mint az indiai chai; eloszor tej es cukor nelkul kosotoltam meg, kulon nekem csinalta ugy, aztan megszerettem tejjel, onnantol mindig amikor csinalt, mar nem fozte bele a cukrot es akkor en is kaptam belole; azota az indiai chait is nagyon szeretem, idonkent csinalok, kaptam is tavaly lkt#2-tol karacsonyra
- nyaron meno a mentas gunpowder, kicsit nagyobb kannaban, 1-2 ora alatt megiszogatom, talan az egyetlen amit egy pont utan mar nem forron iszok

...

egy mas kategoraia h kaptam emberektol teakat
es olyan kis egyszeruen mukodok h amikor hianyzik x, akkor amennyiben kaptam tole vmi teat akkor iszok egy csesze tole kapott teat [najo, eros feketet este altalaban nem]
majd leirom, mifele emberektol kapott teaim vannak

[maskor meg majd egy vegtelen sorozatban bemutatom a kulonbozo emberektol kapott ill bolhapiacokrol / mashonnan szarmazo cseszeim + bogreim ..]

6 comments:

Zsuzsa said...

titokban bevallom, hogy én is tejjel iszom az earl gray teát, de pszt!

Anonymous said...

Szia Anna!
Amíg nem kóstoltam a teát tejjel addig teljesen másképp képzeltem az ízét. Persze azóta nagyon szeretem. Most a vajas tea izgatja a fantáziám, amiről Te is írtál valahol, de valahogy nem tudom elképzelni...
B

Pieta Voipio said...

Régebben rengeteget teáztam, ahogy a szüleim is (még mindig). Aztán abbahagytam, mert rosszul lettem a fekete teától is, a zöldtöl is még jobban, söt a fehértöl is. A rooibos viszont menö! <3 A fura az, hogy moast a szüleimnél nagyon ízlik a tea. Az itteni víz szuperjóízü, olyan friss, hogy szinte csemegének számít magában is, különösen 10 turkui év utan... Általában tiszta fekete teába egy pizi ízesítettet keverünk, a "tea ball" -al készïtünk levélböl egy egész kétliteres kannát. Tapio még nem teázik, de mindig beleszagolni akar a teászacskóba is és a kész teába is. :D

anna said...

Zsuzsa, nem is hiszed mennyire megnyugtat a kommented, aszittem csak bennem ilyen ferde vmi '_'

B, hat en kiskoromban megkostoltam, mert a batyam volt angliaban aztan amikor hazajott, meselte en meg csak lestem es kiprobaltam, de rettenetesen nem tetszett, akkor meg citrom-parti voltam
a vajas erdekes, de sztem a so erdekesebbe tette sokkal mint a vaj (meg a nem tudom milyen gabonabol keszult piritott dara is mokas volt benne)
sztem batran probald ki

Pieta, nem is tudom mit kezdenek magammal, ha nem birnam se a fekete se a zoldteat, jaj jaj
vizek izen en is siman erzem h mashol vagyok-e mint altalaban (angyalfoldi vizbol szerettem a ceylonit igazan, mashol nem lett olyan izu -- najo ott a szivem is bezavart de sztem az ize is mas volt tenyleg)
tapio, hahaha, majd amikor rakap, megiszik 12 bogrevel, mint a halacskakkal is csinalta

GasztroRéka said...

Kedves Anna! Én is rengeteget teázom, és most is sok teát kaptam karira...:)
Várom a többi ajándékról szóló bejegyzésed is!
Nagyon Boldog Új Évet kívánok!
Nagyobb aktivitást a bloghoz!
Sok-sok örömet, jó ételeket és sok erőt a szakdolgozathoz!

anna said...

haho Réka,
kepzed kaptam egy teahomerot lalala, vegre tudom majd mikor 70 fokos a vizecskem *_*
koszonok mindent amit kivansz + en is boldog ujevet es izgalmas irnivalokat kivanok neked "_"