2015/06/21

nyareleji porges

itt vagyok, elek, letezek, hullamzik a vilag

eladta a tulajdonos a varazslatos lakast, amiben eltunk bo masfel evig, szerettem minden percet, lehetett volna persze megjobb, de igy is orult jo volt, nagyon szerettem
3 hete mashol lakunk, oromomre nagyon cuki kis lakas, jo vilagos, kisebb igy sokat latjuk egymast, sok madar csicsereg minden ablak alatt, vidam reggelik az erkelyen, csak a villamos hangja hianyzik, az nagyon (es a kerulet is, ahonnan jottunk)
a konyha mini de kezd osszeallni a kep hogy mit hova hogyan, igy sztem jol fogom tudni hasznalni, bar kisse aggaszt h nincs benne futes, hm hm, majd sokat sutok telen
van viszont mini kamra, eppenseggel nem vmi hideg, a haz csak 50 eves (az elozo 130 korul volt), de kamracska, egyelore nagyon elvezem, hogy csak be kell nyulni a polcra az ecetert, nem egy foldon levo zsakbol, rosszabb esetbe egy dobozbol kihalaszni
van garazs, amibe ugyan nem tudunk beallni a kocsival, viszont kellemes huvos, hutot nem igenylo zoldsegeknek gyumolcsoknek meg sajtoknak szuper lesz (mellettuk sorakoznak majd a kerti cuccaim meg a bicajaink, a heten sztem ki is alakul majd nagyobb vonalakban)
van erkely, keskeny de hosszu, mar itt varnak a zsakjaikra a bazsalikom, thai bazsalikom es menta palantak, meg van is mar kint egy snidling cs anyukajatol, remelem, szeretni fogjak
nagy tervem hogy csinalok komposztot, gilisztakomposztot, egyelore parazok de mar van par dolog, 1-2 nap es allni fog, 2 het mulva jonnek a gilisztak is, izgalmas; az nem tiszta meg nekem, hogy a huvos garazsban, az erkelyen vagy a minikertben a fak alatt ereznek a legjobban magukat, meg kell kerdeznem a kerteszmernokunket majd errol
a konyhaba csinal majd P nekem egy pultocskat, ami nagyon kell, illetve mielobb folszereljuk (vszleg b segitsegevel) a remek sineket a falra, hogy ismet ott loghassanak a leggyakrabban hasznalt dolgok meg a keresek a magnesen, az igazan hianyzik mar
that's it, lehet jonni majd vendegsegbe hozzank, rendszerit nagy szererettel varunk mindenkit

a koltozes kapcsan volt tobb ikeas kor, nyilvan nem csak koltozesspecifikusan vasaroltunk, van azota 2 fakanalam amik nagyon kellettek mar a vasserpenyomhoz, van vegre egy mozsaram (miutan belattam h a kis kedves feher gyogyszertari nem jo konyhai hasznalatra, eddig mindig magamat hibaztattam a nagy eszemmel, most elkezdtem felismerni a valosagot, gratulalok annacska okos vagy), van egy kedves kis deszkam, vannak szuperjo uj poharaink mindenfele celra, van egy igazan szeretnivalo sutoformacskank ami tokeletesen jo lesz pl gyonyoru crumble-t csinalni, a szeretett teaskannamnak van mar pici verzioja is, van most mar egy olyanom is, nagyon jo lesz zoldteakhoz pl es cs-nek van egy madaras kotenye, ilyesmi remek dolgokat vettunk

varhato meg par kis valtozas, pl nem sikerult megszeretnem az igen olcson vett, egyebkent egyaltalan nem rossz botmixeremet, ugyhogy azt vszleg eladjuk es veszunk egy masikat, illetve kineztem egy csodasnak tuno apritocskat, eselyes h azt is veszunk majd, a mostanit ami nem tud ennyit es kicsit oreg is mar, naponta hasznalom, ezt meg sztem meg tobbet hasznalnam majd, legalapabb gepecskem (a botmixer mellett)
a tuzhelyen is hezitalunk, itt nem volt ugyhogy hoztuk magunkkal a csak mondjaval bevaltatat, lehet azt is eladjuk ha talalunk egy meggyozobbet olcson (bar teny h ezt mar so-so kitanultam, ami hasznos)

erdekes, hogy pont ugy alalkult minden mint az elozo koltozeskor is: egesz keves itt toltott ejszaka utan elutaztunk most is egy hetre walesbe, cs-nek volt buddhista tanitvanyi elvonulasa, most is szivesen lattak a tanitoi engem is, el is mentem, szuperjo volt most is
nem vettunk most tul sok mindent, de azert egy kecsketejszint hoztunk, meg sose lattam olyat pedig milyen jol hangzik, megvettem egy hasznalt konyves boltban a river cottage veg everyday-t, hat annak nagyon orultem, vettunk 4 kedves kis muanyag tanyerkat, 5 tabla green and blacks-t es mondjuk par sajtot
szuper ut volt, bar iszonyu faradt voltam vegig, nagyon szerettem, autoztunk egy napot a  tengerpart kozeleben is, szep volt, sok gyonyoru tovises rekettyevel
nagyon szep kertecskejuk van a haz mogott, egesz hihetetlen vastag rebarbarakat lattam ott, kiderult h a kornyek hires a rebarbarajarol
kaptam ajandekba egy feketeribizlilekvart, shezer csinalta a sajat gyumolcseikbol

kedd ejjel jottunk haza
szerdan egy elkepesztoen finomat ebedeltunk a fricskaban (cs eleg beteg volt, nem dolgozott), talan meg sose ettem ilyen jol elkeszitett majat, azota is a fejemben jar, tokeletsen elegedett voltam az ebeddel
ebed utan vettunk cseresznyet, meggyet, rokagombat a piacon, csutortokon elmentunk a zoldsegkosarert, penteken elmentem masik piacra meg boltba hogy vegyek hust es egyeb hasznos dolgokat, szombat este elmentunk a metroba hogy legyen halunk es nyulmajunk, ma delben elmentunk a szimplapiacra es ugyan nem sok dolgot terveztem, vegul 100-at is vettunk, vegre sutes fozes jon nagy nagy intenzitassal

leirom a terveim, miert is ne:
- kicsi cheesecake rebarbaraval es eperrel (lehetne nagy is, de biztosabb a kisebb, az egesz a hasunkban fog landolni),
- kiisseli az osszes gyumolcsbol egy-egy marekkal, ami van itthon, ezert is vettem krumplikemenyitot, illetve itt a helye a kecsketejszinnek, nagyon szuper lesz,
- tegnap hogy talaltunk lazacot, be is ugrott hogy milyen jol esne egy tal finn lazacleves, ugyhogy kaprot is vettunk, nagyon szeretem a lazaclevest, boldogan fogom kanalazni a vajaskenyerem melle,
- vettunk nyulmajat, abbol elobb vagy utobb hummusz feltet lesz, egyik legkedvesebb etelunk,
- a lazacbol marad is ket kisebb szelet a leves mellett, ahhoz ma vettunk kaptunk spenotot a csoszaektol a szimplapiacon, mindig csak pirulok hogy ilyen kedvesek, csinalok hozza ujkrumplit is, trallala,
- vettem tegnap kis darab hatszint (asszem 270 g volt), abbol fozok koreai szojaszoszos hust hegyes eros paprikaval meg cukorral, egyszer mar csinaltam ilyet es nagyon nagyon szerettuk, fozok melle majd megfelelo rizst vagy csinalunk egy reszebol gimbapot, barhogy is esszuk, nagyon fogjuk szeretni [bar kozben az is felvetodott igy kezemben a thai bazsalikomunkkal es mentankkal, hogy akar phot is csinalhatnek, de asszem marad az eredeti terv],
- 4 oriasi kigyouborkat kaptunk a zoldsegkosarban, nem volt erom mar nagyon modositgatni a kosar tartalmat, bevallaltam, azota egyet megettunk (tzatzikikent halloumival) de meg mindig van 3, kerestem egy friss uborka kimcsi receptet, nem nagyon fermentalt cucc, azt fogom megcsinalni, vettunk is ma zoldhagymat meg repat hozza, a terveim szt finom lesz, talan ma ossze is rakom,
- a kertemben sok es nagy a pak choi, valamit surgosen tenni kell vele, gyorsan nekiallunk megenni oket, sztem nagyreszt parolva szezamolajjal, nem nagyon szoktuk megunni ugy, annyira egyszeru es finom,
- ja es van 3 pici szelet serteskaraj is, azzal meg nincs semmi konkret tervem, hogy mivel mi melle de nem felek kulonosebben, sztem vidaman megesszuk azt is,
- az uj sutoforma meg szinte sir h csinaljam mar a crumble-t, fogom is, milyen jo lesz!

jonnek a heti menu-tervek is, mindig errol almodok de eddig arra vartam h majd cs-vel kozosen kitalaljuk, most belattam h nem erdekli es csinaljak barmit, 10 percet se hajlando a gondolkozasra szanni, ugyhogy sajat tervek, ez van, igy talan megjobb lesz, nem fognak beszivarokni a csulkok pekne modrahosszutavu tervem is sok van, jo lesz rendszerezni az egeszet a fejemben is es nekiallni, nagyon nagyon elvezem, amikor dolgozok es az lesz belole, amit szeretnek, szinte minden egyes alkalommal ugyanugy tudok orulni neki, mint eloszor

teljesen lelkes vagyok, a koltozes mar nagyon nagyon nyomasztott es igy h vege lett, hihetetlenul megkonnyebbultem; jo hogy itt a sutes + fozes ideje

No comments: