2007/01/13

tegnap este itt volt K baratnom
[kolcsonkapott amerikai szakacskonyveket, es azokbol szkenneltunk be par receptet]

foztem neki [meg magunknak] vegre paradicsomlevest, egesz heten azt akartam, csak sose jott ossze
egyik kedvenc levesem
sot, ez volt az a leves, amit eletemben eloszor foztem, es annyira izlett a csaladnak, h azota otthon is kizarolag ilyet eszunk

paradicsomleves [frank julia]

1 ek olajon megpiritok 1 ek lisztet
amikor megpirult, radobok 1 kis fej picire felvagott hagymat
utana raontok egy kis konzerv paradicsompuret
felontom 7 dl vizzel, beledobok egy-ket leveskockat, teszek bele kis cukrot, kis borsot
amikor forr, beleontok 1 dl tejet, es azzal megegyszer felforralom
teszek bele petrezselymet vagy zellerzoldet, picire vagva

aztan kesz is
pirotott, fokhagymas kenyerkocka jo a tetejere

most piritottam ra kenyermorzsalekot is, bar csak uresen szoktuk enni
ez uj otlet volt [asszem vmi noklapjaban olvastam]
nem kenyerkocka, hanem szetmorzsolt kenyer
annyira nem volt jo, bar sokkal gyorsabb [felszivta a levest pikk-pakk]
maradok a kenyerkockanal, meg ha kicsit tobb is vele a melo

No comments: