2008/12/03

puliszka floriannal

hivtam floriant a brunch-ra, de nem tudott jonni, nem volt itt
[csodas volt, majd leirom, csak elotte meg meg kell szereznem sanyi meg amer fenykepeit + videoit]
irta, h hetfon vacsorazhatnank egyutt
irtam, h 8 elott oke, akkortol sorproba, es asszem csinalok neki puliszkat
irta, h puliszka, das hört sich sehr gut an
"_"

gondoltam, kuldok neki linket rola a wikipediarol
magyarul megvan, ok
a megfelelo angol link a Mămăligă-rol szol, es leirja h ezt eszik romaniaban, ukrajnaban, oroszorszagban, lengyelorszagban, moldovaban, bulgariaban es meg nemtom hol mindefele, rolunk egy szo se, hozzank egy link se, puliszka sehol

a magyar szocikkben remek mondast talaltam, hahaha, hasam fogtam, ugy rohogtem:
egy erdélyi szász szólás szerint „aki azt vacsorázik, lábujjhegyen osonjon ágyba, nehogy útközben megéhezzék”

a vacsora nagyonjo lett, bar nem volt szalonnam [azt hittem meg van, de tul keson jottem ra h nincs], meg juhturo hijan feta + creme fraiche keverekevel ettuk
legalabb a hagymakat zsirban piritottam meg
kep nincs, amugy szep volt

ha hazamegyek, elso dolgom lesz h eszek egy darab juhturot, tejfollel
mindketto igazan nagyon hianyzik

5 comments:

magyarromak said...

Valószínűleg én vagyok a földön az egyedüli emger aki nem tudja, hogy mi a creme fraiche, de mivel bátor vagyok, ezért megkérdezem: Anna mi az a creme fraiche.
Bju

magyarromak said...

Haha. Most látom. Nem ember vagyok, hanem emger.

anna said...

hat hm
egy 30%-os zsirtartalmu nagyon suru tejtermek
mivel itt nincs tejfol, ahelyett kell vmi, es kb ahelyett szoktam hasznalni
persze ez nem olyan sima ugy, uis sokkal surubb mint a tejfol, es egyaltalan nem olyan savanyu, joval tejszinesebb az ize
szoval inkabb vmi mas, amire ra lehet jonni, h mire jo
amuyg sztem szuper, en nagyon szeretem
kar, h otthon nem lehet csak ugy venni, ahol meg igen, ott gondolom joval dragabb is, mint pl itt

Anonymous said...

Próbáltad a Schmand nevű valamit? Én Münchenben ettem, szinte megszólalásig hasonlít a tejfölre, és minden boltban lehetett kapni.

anna said...

aha, probaltam azt is
vmiert az nekem annyira nem jott be, talan az is szamit, h az aldiban csak nem hutve lehet kapni [uht], a lidlben meg talan nem is lattam, valahogy nem szimpi h egy ilyen cucc nem a hutoben van
a creme fraiche meg kicsit mas, de epp ezert van benne boven szeretheto is
[a schmandrol meg olyan erzesem lett, mint a tejitaltol, h vmi ami hasonlitani akar vmihez, de megse olyan..]

aztan lehet h idiota vagyok, es majd egyszer rakapok