2008/11/29

batyam eszik [ny, halaadas, ismerosok, vacsora] + [ny, altalaban]

gondoltam, berakom ide a levele egy reszet [a kb 95%-at], gondolom semmi titkos nincs benne

hm

hm, eleg jo lehetett
megjott az etvagyam, ahogy olvastam

a 2.2 sokkolt, toltelek marshmellow-val, egek, egek
nem tudom elkepz

-------
én meg thanksgiving alkalmából meg lettem hívva egy párhoz a fulbrighton keresztül, a csávó sierra leonei, a csaj déli (miami, florida) úgyhogy déli style konyha volt, ami általában édes és nehéz ("southern style" vagy "soul food")

0. french martini indításnak, sajtokkal, dió, mandula, de minden mézzel megpöttyintve,
1. squash leves (nem tudom, mi ez magyarul - http://en.wikipedia.org/wiki/Squash_(plant))
kicsit olyan volt mint egy sütőtökleves meg egy répaleves keveréke, nekem bejött volna ha valamivel kicsit pikánsabbá lett volna csinálva (pl gyömbér vagy ilyesmi) - "southern squash soup"
1.1. a leveshez volt húha, hogy mondjam, valami felfújt tésztaféle ami hirtelen sült ki kis formákban, mintha muffinsütő lenne, de mélyebbek voltak, mint egy pohár + hozzá epres vaj ("strawberry butter")
1.i. fehérbor, chardonnay
2. a pulykás fogás sokféle elemből:
2.1. pulyka, sütőben, lassan sütve (de nem sous vide:) benne töltelék ("southern corn bread stuffing")
2.2. ez a cornbread töltelék külön tepsiben is sült, köretfélének, a tetején marshmellow-val
2.3. cranberry sauce - tőzegáfonya szósz, klasszikus amerikai kísérő
2.4. barna szósz is volt a húshoz
2.5. brokkoliszár (vagy nem tudom, micsoda, brokkoli, de nem tömbben, hanem hosszú száron és vékony, szétbontva, fokhagymával és egyebekkel) hirtelen sütve
2.6. volt még egy édes szósz ami nem tudom, miből volt, dió + mandula talán?
2.i. vörösbor, nem emlékszem, hogy milyen volt
3 desszert
3.1. almás diós torta, vékony tésztán vastag töltelék, mézzel leöntve, rápirítva
3.2. vaníliafagyi
3.i opcionális kávé

persze csak most jutott eszembe hogy fotózni kellett volna - sajnos. nagyon aranyosak voltak, kábé velem egy idősek, a csávó bankár, a csaj dékánhelyettes egy művészeti egyetemen (...) és a menő Dumbo negyedben van egy olyan lakásuk a huszadik emeleten ahonnan egész dél-Manhattanre és dél-Brooklynra rá lehet látni... duh.
-------

u p d a t e

kozben jott valasz is a valaszomra
egyeb mindenfele, amit altalaban eszik
hm hm, meg ehesebb vagyok

-------
ja hát a marshmellowtól dobtam egy hátast én is.
nagyon jól főz a csaj úgyhogy tényleg finom volt, még ha nekem kicsit édes is. hoztam haza egy szelet tortát a desszertből, alig bírtam ma megenni a kávéhoz :)

viszont ma este isteni mexikói büfében ettem. általában thai vagy vietnámi vagy mexikói kajákat szoktam enni ha lehet, meg persze indiait és időnként japánt. a múltkor bekeveredtem egy afrikai kifőzdébe ahol nem tudom, melyik vidékről de nagyon édes kaják voltak, húsok gyümölcsmártással stb - elég émelyítő volt. mostanában a könnyebb dolgokat szeretem. de még mielőtt hazamegyek el fogok menni a szuper osztrák étterembe vagy valami igazán jó helyre, túl a tíz dolláros ebédeken (amik amúgy meglepően jók, ha jó helyre megy az ember) a múltkor ettem lengyel kaját is, egész hazai hangulata volt.

No comments: